Korzystając ze schematu rozwiąż zadanie(pamiętaj o działaniach) :
Kupując większe ilości towarów w zestawach, można otrzymać w tym sklepie duże zniżki:
Świetlica zamierza kupić 19 takich kompletów. Jak trzeba zaplanować zakupy, aby zapłacić jak najmniej?

SCHEMAT:
5 kompletów - tylko 8,60 zł za komplet
8 kompletów - tylko 8,20 za komplet
10 kompletów - tylko 8,10 za komplet
15 kompletów - tylko 7,95 za komplet

3

Odpowiedzi

2009-12-11T13:13:18+01:00
20*7,95zł=159zł


Odp.za 19 kompletow trzeba zaplacic 159zł.
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-11T15:31:29+01:00
15kompletów za 7.95
5kompletów za 8.60
i 8.60 trzeba podzielić przez 5 i wyjdzie nam ile kosztuje jeden komplet
8,60÷5=1,72-za komplet
19-15=4
1,72×4=6,88-za 4 komplety
7,95+6,88=14,83
2009-12-11T15:47:57+01:00
Azby zapłacic jak najmniej świetlica nmusi zakupie dwa razy po 15 kompletów
7,95+7,95=15,9zł
1 1 1