Zad.1
Na forum internetowym wpisało się 120 tys. osób. Twórca forum prześledził, że uczestników forum można podzielić na nudziarzy i fantastów, przy czym tych pierwszych jest 5 razy więcej. Ilu nudziarzy, a ilu fantastów było na tym forum?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-11T13:35:07+01:00
X-nudziarze
y-fantastycy

x+y=120000
5x=y

6x=1200000
5x=y

x=20000
y=100000
1 5 1
2009-12-11T13:36:04+01:00
120 000 : 6=20 000
5*20 000= 100 000 nudziarzy
20 000 fantastów