Odpowiedzi

2009-12-11T13:47:21+01:00
Liczysz delte:

delta= b^2-4ac
delta=1+80
pieriwstek z delty=9

x1=1-9/-40
x2=1+9/-40

x1=0,2
x2=-0,25

Robimy wykes z ktorego wychodzi
od -niesoknczonosci do -0,25) u (0,2 do +nieskonczonosci)
1 1 1
2009-12-11T13:57:17+01:00
-20x²-x+1>0

Δ=1+80=81
√Δ=9

x1=(-b-√Δ)/2a
x1=(1-9)/-40
x1=-8/-40=0,2

x2=(-b+√Δ)/2a
x2=(1+9)/-40
x2=10/-40=-0,25
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-11T14:03:37+01:00
-20x²-x+1<0

Δ= b²- 4ac
a= -20 b= -1 c=1

Δ= (-1)²- 4*(-20)*1
Δ= 1 -(-80)= 1+80=81
√Δ = 9

x₁= -b-√Δ/2a x₂= -b+√Δ/2a
x₁= -(-1)-9/2*(-20) x₂= -(-1)+9/2*(-20)
x₁= -8/-40= 1/5 = 0,2 x₂ = 10/-40 = -0,25

Odp. -20x²-x+1<0 <=> x∈ (-∞, -0,25) U (0,2, +∞)
Do tego polecam narysować wykres: Parabola skierowana wierzchołkiem do góry, przechodzi przez oś Ox w punkcie (-0,25; 0), a przechodzi z powrotem w punkcie (0,2; 0).
4 2 4