Zad.1

Samochód przebywa odcinki drogi 30km i 50km w czasach wynoszących odpowiednio 30 min i 40 min. Znaleźć:

a)prędkość średnią na każdym odcinku
b)prędkość średnią na całej trasie

Zad. 2

motorówka porusza się względem wody z prędkością 2m/.Prąd wody płynie z prędkością 0,5m/s. Znalezc predkosc motorówki względem brzegu jeżeli porusza się ona:
a) z prądem
b) pod prąd
c) kierowana przez sternika prostopadle do brzegu

2

Odpowiedzi

2009-12-11T14:19:48+01:00
Zad.1
a)prędkość średnią na każdym odcinku
odp. - pierwszy odcinek: 60 km/h (30km/0,5h = 60 km/h)
odp. - drugi odcinek: 75 km/h (50km : 40/60 h = 300: 4 = 75 km/h)

b)prędkość średnią na całej trasie
odp. (30 km + 50 km):(1/2 h+2/3 h) = 80: 7/6 h = 480/7 = 69km/h


Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-11T14:22:56+01:00
1.
a)
v(śr)=s(c)/t(c)
v(śr1)=30km/0,5h=60km/h
v(śr2)=50km/(2/3)h=75km/h
b)
v(śr)=(50km+30km)/1,17h=68,38km/h

2.
a)2+0,5=2,5m/s
b)2-0,5=1,5m/s
c) niestety nie umiem x/