1.Trzeba zamienić ze starego znaczenia na teraźniejsze:
a)Dwie gęsi, trzy niewieście uczyniły jarmark w mieście.
b)Mądrej głowie dość dwie słowie

2.Czy wiesz, co znaczą podkreślone słowa w poniższych związkach frazeologicznych? Znajdź ich definicje w słowniku j.polskiego(tam gdzie gwiazdka to podkreślone)
trącić *myszką; zażyć kogoś z *mańki; *wet za *wet; pójść komuś w *sukurs; zbić kogoś z *pantałyku; do *imentu; co do *joty; chodzić *samopas



2

Odpowiedzi

2009-12-11T15:25:40+01:00
Ktoś bawi się z kimś w kotka i myszkę -trącić myszką,zażyć kogoś z mańki-użyć wobec kogoś podstępu, oszukać,wet za wet -odpłaceniem złem za zło
-pójść komuś w sukurs-wsparcie; w bitwie: posiłki, odsiecz,zbić kogoś z pantałyku-pozbawić kogoś pewności siebie, wprawić w zakłopotanie; zmieszać, zbić z tropu,do imentu-całkowicie, zupełnie, do cna,co do joty-zgadzać się z kimś,chodzić samopas-
chodzić, iść, poruszać się, włóczyć się.
licze na punkty


2 2 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-11T15:34:56+01:00
1.a)Dwie gęsi, trzy niewieście urządzają jarmak w mieście.
b)Mądra głowa dość dwa słowa
2.trącić myszką- być przestarzałym, nie modnym.
zażyć kogoś z mańki- wmówić komuś coś śmiesznego.
wet za wet- odpłacaniem złem za zło
pójść komuś w sukurus- wesprzeć kogoć
zbić kogoś z pantałyku- wytrącenie z równowagi
do imentu- całkowicie, zupełnie, do cna
co do joty- takie samo
chodzić samopas- chodzić własnymi ścieżkami
2 3 2