Zadania konkursowe były podzielone na dwie kategorie. W pierwszej za dobre rozwiązanie uczeń otrzymywał 3 punkty, a za złe rozwiązanie tracił 3 punkty. W drugiej kategorii zadań za dobre rozwiązanie przyznawano 2 punkty, a za złę odejmowano 2 punkty. Jaś wszystkie zadania z pierwszej kategorii rozwiązał źle, wszystkie pozostałe dobrze i uzyskał wynik -2 punkty. Małgosia wszystkie zadania z obu kategorii rozwiązała dobrze i otrzymała +22 punkty. Oblicz, ile było zadań w pierwszej, ile w drugiej kategorii.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-11T14:45:43+01:00
3+3+3+3=12
2+2+2+2+2=10

12+10=22
W pierwszej kategorii było 4 zadania
w drugiej 5 zadań...
1 5 1
2009-12-11T14:55:35+01:00
3+3+3+3=12
2+2+2+2+2=10

12+10=22
W pierwszej kategorii było 4 zadania
w drugiej 5 zadań...
1 5 1
2009-12-11T15:22:10+01:00
X - liczba zadań I tury
y - liczba zadań II tury

3x + 2y = 22
-3x + 2y = -2

2y = 22 - 3x /2
-3x + 2y = -2

y = 11 - 3/2 x
- 3x + 2 (11 - 3/2 x) = -2

y = 11 - 3/2 x
-3x + 22 - 3x = -2

y = 11 - 3/2 x
-6x = -24 /(-6)

y = 11 - 3/2 x
x = 4

y = 11 -3/2*4
x = 4

y = 11 - 6
x = 4

y = 5
x = 4

Odp W pierwszej turze były 4 zadania, w drugiej - pięć



1 5 1