Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-11T14:42:39+01:00
2009-12-11T14:43:07+01:00
Bariera lodowcowa to inna nazwa lodowca szelfowego ;-) czyli lądolodu, który unosi się swobodnie na powierzchni wody, podczas gdy jego podstawa jest zanurzona.
Jego powierzchnia jest jednak prawie zupełnie płaska - spadek nie przekracza 0,5%.
1 5 1
2009-12-11T15:08:46+01:00
Pokrywa lodowa zajmująca lokalnie cały przekrój rzeki i stanowiąca przeszkodę w tranzytowym spływaniu lodu. Powstaje przez połączenie się stref lodu brzegowego lub przez zatrzymanie się (zakotwiczenie) lodu spływającego rzeką.
1 5 1