Na dwudniowy turniej do króla Karola przybyło wielu rycerzy.Już pierwszego dnia połowa z nich zakochała się w pięknej królewnie, a 2/3 pozostałych rycerzy zakochało się w niej następnego dnia. Tylko 12 rycerzy pozostało całkiem obojętnych na wdzięki królewny. Ilu rycerzy przybyło na turniej? odp : 72
połowa - 36
2/3 - 24
obojętni rycerze - 12
czy to jest dobrze, bo to zadanie można zrobić bez równania.
szkoła podstawowa kl 5

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-11T15:04:00+01:00
2009-12-11T15:04:58+01:00
Jest dobrze rozwiązane sprawdziłem =)
2009-12-11T15:07:27+01:00
1/2x+(1/2*2/3x)= x-12
1/2x+2/6x=x-12
5/6x-x=-12
-1/6x=-12 //*-6
x=72