Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-11T15:15:31+01:00

mr = 200g
Cp = 5%
ms = ?
ms = mr * Cp / 100%
mw = ?

ms = 200g * 5% / 100% = 1000g / 100 = 10g
mw = mr - ms
mw = 200g - 10g = 190g

Odp. Należy użyć 10g wodorotlenku sodu i 190g wody.


28 4 28
2009-12-11T15:18:43+01:00
Dane:
mr= 200g
C%= 5%
szukane:
mw=?
ms=?

rozwiązanie:
ms=C%×mr/100%
ms=5%×200g/100%=10g
mw=mr-ms
mw=200g-10g=190g
8 3 8