"Królewski kaprys"
Za górami, za rzekami żyła królewna kapryśnica.
Pewnego dnia podczas podróży powozem ujrzała błyszczące w słońcu śnieżki. Chciała je mieć.
-Zróbcie mi naszyjnik z tych gwiazdek. Wybierzcie najładniejsze.
Nikt na dworze królewskim nie mógł spełnić jej żądania.
Dopiero stary mędrzec znalazł sposób na kaprysy królewny.
- Chcesz mieć naszyjnik ze śniegu? Oto on.
I rzucił królewnie na szyję iskrzące się gwiazdki.
Córka króla zatrzęsła się z zimna, bo po jej skórze pociekły krople wody.
Zawstydziła się.
Od tej pory przestała męczyć króla i dworzan swoimi kaprysami.
polubiła tez piesze wędrówki.

Utwór pod tytułem " królewski kaprys" to
a). opowiadanie
b). baśń
c). legenda

Podaj po jednym zdaniu z każdego rodzaju zgodnie z oznaczeniem: zdanie oznajmujące, pytające, rozkazujące.

Ułóż dwa zdania pytające, dotyczące królewny- bohaterki baśni.


2

Odpowiedzi

2009-12-11T15:15:51+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-11T20:40:13+01:00
1, baśń

2. zdanie pytające ; Chcesz mieć naszyjnik ze śniegu ?
zdanie rokazujące ; Zróbicie mi naszyjnik z tych gwiazdek.
zdanie oznajmujące ; Córka króla zatrzęsła się z zimna.
3 5 3