Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-11T15:26:00+01:00
Rzeczownik to nazwa części mowy oznaczającej większość występujących statycznie obiektów i zjawisk, a zwykle także inne rzeczy, i tworząca podmiot w zdaniu.
Rzeczowniki mogą odmieniać się według liczb i przypadków. W większości języków istnieje jakiś system klasyfikacji rzeczowników. Systemy te to zwykle system rodzajów (niewielka zamknięta ilość kategorii mająca duży wpływ na inne konstrukcje języka) lub system liczników (duża otwarta ilość kategorii mająca ograniczony wpływ na inne konstrukcje, np. przy liczeniu).
Większość języków indoeuropejskich ma system rodzajów - od 2 (włoski, francuski), przez 3 (łacina, niemiecki) do nawet 5 (polski). Języki japoński oraz chiński są przykładamijęzyków z systemem liczników. Pewne zmiany zachodzące we współczesnym angielskim można zinterpretować jako przejścieod systemu rodzajów (który prawie zanikł) do systemu liczników (które odgrywają coraz większą rolę w języku).
2009-12-11T15:27:25+01:00
Odmienna część mowy nazywa: rzeczy, obiekty, miejsca, osoby, rośliny, zwierzęta, zjawiska, pojęcia abstrakcyjne.Jest podmiotem w zdaniu.
2009-12-11T15:28:02+01:00
Odpowiada na pytania kto? co?
Jest odmienną częścią mowy.
Ma formę męską, żeńską, nijaką, męskoosobową,nie męskoosobową.
Ma l.poj. i l.m.
Określa rzeczy, rośliny, zwierzęta itp.