1. Do jednego naczynia wlano 2 kg syropu o stężeniu 12% i 2 kg syropu o natężeniu 20 %. Jakie stężenie ma otrzymana mieszanina?
2. Wojtek wrzucił do herbaty dwie kostki cukru i otrzymał 300g napoju o stężeniu 5%. Potem wrzucił jeszcze dwie takie same kostki. Jakie stężenie maił otrzymany roztwór? wynik zaokrąglij do części setnych.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-11T15:56:51+01:00
Zad.1
12%*2kg=240g
20%*2kg=400g
240g+400g=640g
2kg+2kg=4kg=4000g
Cp=ms/mr*100%
Cp=640g/4000g*100%
Cp=16%

zad.2
m subst1= 5%*300g=15g (masa 2 kostek)
m subst2=15g*2=30g (masa 4 kostek)
m roztworu=300g+15g=315g
Cp=30g/315g*100%
Cp=9,52%
2 4 2
2009-12-11T16:04:27+01:00
Z.1
2kg=2000g

2000/2000=(x-20%)/(12%-x)
24000%-2000x=2000x-40000%
-4000x=-64000%
x=16%

Z.2
2 kostki cukru= 5%*300g=15g
masa herbaty= 300-15=285g

Cp=(30/315)*100%=9.52%
4 4 4