Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-11T16:18:52+01:00
- Wodór stosuje się jako surowiec do syntezy.
- Jest cennym curowcem otrzymywania wielu produktów np. doprodukcji amoniaku
- Dużo wodoru zużywa również przemysł spożywczy do uwodorniania prostych olejów roślinnych
- Niewielkie ilości ciekłego wodoru stosuje się do paliwa rakietowego.
12 4 12
2009-12-11T16:21:12+01:00
Paliwo rakietowe - ciekły wodór jest jednym ze składników paliw rakietowych.
gaz przemysłowy - stosowane w procesach przemysłowych butle z wodorem mają barwę czerwoną.
paliwo przyszłości - produktem ubocznym paliwa wodorowego jest tylko woda, jednak samochodów z tym napędem nie produkuje się jeszcze seryjnie, m.in. ze względu na znaczne koszty produkcji.
przemysł spożywczy - wodór stosuje się do utwardzania tłuszczów. z ciekłego tłuszczu roślinnego (oleju) otrzymuje się tłuszcz o stałym stanie skupienia (margarynę).
5 3 5