Odpowiedzi

2009-12-11T16:07:33+01:00
X cena płaszcza przed obniżkami

x-10%*x=x-01x=0,9x - cena płaszcza po obniżce o 10%

0,9x-20%*0,9x=0,9x-0,2*0,9x=0,9x-0,18x=0,72x cena płaszcza po obniżce o 20%

0,72x=360 zł
x=360/0,72
x=500
Płaszcz przed obniżką kosztował 500 zł.
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-11T16:07:08+01:00
1. Druga obniżka:
360zł --- 80%
xzł ----100%
x = 360*100/80 = 450zł.

2. Druga obniżka
450zł ----90%
xzł -----100%
x = 450*100/90 = 500zł

Przed obniżkami płaszcz kosztował 500zł.
2 4 2