A) Do hurtowni przywieziono 8400kg jabłek, z czego trzy czwarte ( ¾ )przeznaczono na przechowanie a resztę na sprzedaż. Ile kilogramów jabłek przeznacznaono na przechowanie a ile na sprzedaż ?

b) Ola miała 20,50 zł. Dwie piąte tych pieniędzy przeznaczyła na słodycze .Ile pieniędzy jej zostało ?

c) Janek obliczył , że w ciągu tygodnia przeznaczył na naukę 11 godzin z czego pięć szustych na przygotowanie się do matematyki. Ile godzin i minut przeznaczył w ciągu tego tygodnia na uczenie się matematyki ?

d) W szkole jest 180 uczniów 0,15 z nich to uczniowie klasy pierwszej a 0,2 to szóstoklasiści. Ilu w tej szkole jest uczniów pierwszej klasy a ilu szóstej klasy ?

e) Krysia pożyczyła koleżance cztery dziewiąte oszczędności i zostało jej 115 zł. Jaką kwotę Krysia pożyczyła koleżance ?

f) Samochód pana Wojtka spala 8,7 litra benzywny na 100 km a litr benzyny kosztuje 4,25 zł. ile pan Wojetek musi wydać na bęzyne aby przejechać 1000 km ?

g) Jarek kupił 15 dag chałwy po 27,80 za kilogram i 0,25 kg orzeszków w czekoladzie po 2,60 zł za 100g. Z 20 zł otrzymał resztę . Czy może jeszcze kupić bombonierke za 9,50 zł ?

2

Odpowiedzi

2009-12-11T16:45:23+01:00
A)_
1/4 × 8400kg = 2100 kg->na sprzedaż
6300 kg -> na przechowanie

b)
2/5 × 20,50 = 8,20
20,50 - 8,20 = 12,30 -> tyle pieniędzy jej zostało
c)
5/6 ×11 = 55/6 = 9całych i 1/6
a to jest 9godzin i 10 minut
d)
15/100 × 180 = 27 -> uczniowie klasy pierwszej
2/10 ×180 =36 -> szóstoklasiści
e)
5/9× x =115
x=115 *9/4 (mnozymy razy odwrotność)
x=1035/5
x=207 -> kwota którą krysia poiżyczyła
f)
aby przejechać 1000km samochód zużywa87 l benzyny
więc:
87*4,25 zł = 369,75 ->tyle musi wydac na benzyne
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-11T20:58:45+01:00
A)
8400 x 3/4=25200/4=6300
8400 x 1/4=2100
B)
20,50zł x 2/5=41/5=8 1/5=8.20zł
20,50zł - 8,20zł=12,30zł
C)
11 x 5/6=9 1/6=9godz.10min.
D)
180 x 0,2= 36
180 x 0,15=27
E)
115 : 5=23
23 x 9=207
F
1000 podzieli 100= 10
8,7 x 10 = 87
87 x 4,25=367,75zł
G