Odpowiedzi

2009-12-11T16:37:09+01:00
Zad 1/ 25str

Gleba bielicowa - piaszczysto-żwirowe lasy - iglaste mały
Asferowe - czarna ziemia - łąki, pastwiska - wysoki
Gleby Brunatne - gliny polodowcowe - lasy iglaste - wysoki


Zad 1/19 str

Rzeki/Przymorza:
Parsęta
Pasłęka
Słupia
Rega

Dopływy Wisły:

Prawe:
San
Wieprz
Bug z norwią
Dunajec
Sała
Wisłaka

Lewe:
Brda
Pilica
Nida
Bzura
Wda
Wierzyca

Dopływy Odry:

Prawe:
Warta
Barycz

Lewe:
Nysa Łyżycka
Bóbr
Nysa kłodzka
Bystrzyca

c)

Strwiąż (dopływ Dniestru) zlewisko czarnomorskie
Orawa (dopływ Wagu) zlewisko czarnomorskie
Orlice (dopływ Łaby) zlewisko Morza północnego
11 2 11
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-11T16:51:30+01:00
1/19
a)
Rzeki przymorza- Soła, Wda, Rega, Parsęta
DOPŁYWY WISŁY:
prawe: Dunajec, Wisłoka, San, Wieprz, Bug z Narwią
lewe: Nida, Pilica, Brda, Wierzyca, Bzura
DOPŁYWY ODRY:
prawe: Warta, Barycz
lewe: Bóbr, Bystrzyca, Nysa Kłodzka, Nusa Łużycka

b) 10 najdłuższych polskich rzek: NOTEĆ, WKRA, WISŁA, ODRA,
NYSA KŁODZKA, BÓBR, WARTA, SAN, WIEPRS, BUG. ( NA MAPIE TYLKO SOBIE ZAZNACZ ZA POMOCĄ JAKIEGOS ATLASU GEOGRAFICZNEGO ALBO POSZUKAJ NA NECIE :) )

c)
Orawa (dorzecze Dunaju, zlewisko Morza czerwonego)
Izera (dorzecze Łaby, zlewisko M. północnego)
Orlica ( dorzecze Łaby, zlewisko M. północnego)

2/20
to zadanie musisz zrobić sama za pomocą podręcznika ;/

3/21
Wczesną wiosną, ponieważ wtedy występują roztopy
śnieżne, a latem, ponieważ występują bardzo obfite deszcze.

4/21
JEZIORA
krasowe: Jezioro Białe, Uściwierz
przybrzeżne: Jamno, Gardno
sztuczne: J. Włocławskie, J. Czorsztyńskie

morenowe: Mamry i Niegocin
cyrkowe: Morskie Oko i Czarny staw pod Rysami
rynnowe: Jeziorak i Jezioro Raduńskie

5/22
a)
1) zlewisko
2) dorzecze
3) źródło
4) wodospad
5) dział wodny
6) ujście
7) rzeka główna
8) system rzeczny

lodowiec- jest to rzeka z lodu powstałego
z przekształcenia pokładów wiecznego śniegu

b)
Lodowce nie występują w polsce ze względu na naszą temperaturę i klimat. jest tak, ponieważ mamy klimat umiarkowany i nie mamy cały czas przez cały rok zimy, tylko są różne pory roku. By występował lodowiec musi panować cały czas zima.

1/25
G. Bielicowa /piaski i żwiry/ lasy iglaste/ niski
Czarnoziemy/ less/ roślinność stepowa/ wysoki
G. Brunatna i Płowa / g. polodowcowe/lasy liściaste i mieszane / średni

2/26

W Polsce gleby brunatne i płowe zajmują największy obszar ze względu na występowanie klimatu umiarkowanego oraz występowanie znacznej ilości lasów mieszanych.

3/26
Czynniki naturalne- silne prądy wody, powodzie, silne wiatry
Cz. antropogeniczne- wycinka lasów, niszczenie wydm, usuwanie śródpolnych skupisk drzew, tworzenie śmietnisk w nieodpowiednich miejscach.


MAM NADZIEJĘ ŻE POMOGŁAM :)
JEŚLI CHCESZ MOŻESZ DAĆ NAJ... :*
POZDRAWIAM

31 2 31