Odpowiedzi

2009-12-11T16:30:32+01:00
Bok kwadratu = 38cm : 4 =9.5cm
pole = 9.5cm * 9.5cm = 90.25cm2
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-11T16:33:21+01:00
Ob.prostokata - 40cm
krotszy bok - x + 4cm
dluzszy bok - x - 5cm
krotszy bok - x = 6cm
dluyszy bok - x = 5cm
Ob. prostokata - 2*10cm(bo 6cm+4cm) + 2*10cm (bo 5cm+5cm)= 40cm(bo 20cm+20cm)
P.prostokata - 10cm*10cm (czyli krotszy bok razy dluzszy ) =100cm

Bardzo prosze o naj. ; )
2009-12-11T16:34:24+01:00
Ob=2a+2b
2a+2b=40
a+4=b-5 a=b-9
2(b-9)+2b=40
2b-18+2b=40
4b=58
b=14,5
a=14,5-9=5,5
P=a*b
P=14,5*5,5=79,75cm²
1 5 1