1. Przez opornik o oporze 2kOhm płynie prąd o natezeniu 0,1A. Do jakiego napiecia został podlączony ten opornik?

2. Dwa oporniki o oporach 24 i 12 Ohm podlączono równolegle i podłączono do napiecia 12V. Oblicz natezenia prądów płynących przez oporniki. Oblicz opór zastępczy tych oporników.

Daje 45 pkt! za prawidlowe zadanie daje Naj a za złe SPAM!
prosze pomóżcie mi.. mam to na poniedzialek :/

2

Odpowiedzi

2009-12-11T16:34:49+01:00
Zad1
R - oporność = 2kΏ = 2000Ώ
I - prąd = 0,1 A
U - napięcie = IR = 0,1 razy 2000 = 200 V

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-11T16:39:38+01:00
1)
R=2kOhm=2000Ohm
R=U/I
U=R*I
U=2000*0.1
U=200 V

2)
1/Rc=1/R1+1/R2
1/Rc=1/24+1/12
1/Rc=1/24+2/24
1/Rc=3/24
3R=24
Rc=8
I=U/R
I=12/8
I=1 i 1/2


1 1 1