Odpowiedzi

2009-12-11T16:39:10+01:00
Kozacy- to grupa społeczna którzy zamieszkiwali Ukrainę i południowo-wschodnią Rosję.
Sicz-główny obóz Kozacki,zakładany w różnych miejscach za porohami
Porohy- progi skalne w korycie rzecznym
Zaporoże-terytorium nad dolnym Dnieprem
Ataman-dowódca Kozaków
Czajki-to ptaki z rodziny siewkowatych

14 4 14
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-11T16:43:52+01:00
Kozak : na terenach dawnej Rzeczypospolitej , Rosji i turcji żołnież lekkiej jazdy
sicz: centrum wojskowe i administracyjne Kozaków
porohy:rodzaj poprzecznego progu skalnego w korycie rzeki,
Zaproże:historyczna nazwa terytorium nad Dnieprem, leżącego poniżej porohów
ataman:kozacki przwywódca pełniący funkcje polityczne i wojskowe
czajki: nie wiem
15 3 15