Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-12-11T16:43:53+01:00
- Nike z Samotraki ok. 180 p.n.e.
- Grupa Laokoona – rzymska rzeźba Agesandrosa, Polydorosa i Atenodorosa
- Afrodyta,
- Śpiący hermafrodyta
- Wenus z Milo


Dasz najlePsza?
4 2 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-11T17:32:48+01:00
Nie wiem czy dobrze to rozumiem , ale jeżeli chodzi o zabytki to chyba tak.

1.Świątynia Artemidy-zbudowana w greckim mieście Efez 2600 lat temu , poświęcona bogini łowów Artemidzie.
2.Kolos z Rodos-olbrzymi posąg greckiego boga Heliosa, wzniesiony 2300 lat temu na greckiej wyspie Rodos.
3.Posąg Zeusa-w świątyni w Olimpii , wzniesiony 2400 lat temu.
4.Mauzoleum w Halikarnasie-grobowiec królewski wzniesiony 2400 lat temu z rozkazu króla Mauzolosa.
5.Latarnia morska w Aleksandrii-wzniesiona 2300 lat temu na wyspie Faros.

A jeżeli chodzi o sztukę:

1.Wenus z Milo (Afrodyta z Melos)-jedna z najsłynniejszych greckich rzeźb , znana pod nazwą bogini miłości.
2.Gladiator Borghesa-rzeźbę nazwano gladiatorem , ale w rzeczywistości przedstawia normalnego wojownika.
3.Bokser z Kwirynału vel bokser z Term-przedstawia wspaniale zbudowanego boksera.
4.Umierający Gal-jedna z najbardziej znanych rzeźb okresu hellenistycznego.
5.Chłopiec duszący gęś-zrobiona dla świątyni Ateny.
7 4 7