Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-11T16:48:08+01:00
- odprowadzanie nadmiaru wody ze zboczy umocnionymi korytami

- mechaniczne wyrównywanie zboczy;

- uprawa pozioma i pola wstęgowe; podczas orki wzdłuż warstwic powstają poziome bruzdy, w których może zbierać się woda

- tarasy
3 3 3
  • Użytkownik Zadane
2009-12-11T16:50:51+01:00


Zapobieganie ruchom masowym .:
- Trzeba odprowadzic nadmiar wody ze zboczy umocnionymi korytami
- Zapysac obnizenia i sciecia grzebietow pozostalych miedzy nimi
- mechanicznie wyrownac zbocze


Dasz najlePsza?
2 1 2
2009-12-11T18:52:49+01:00
Ruchy masowe zachodzą wskutek działania siły ciążenia na zboczach o naruszonej równowadze wierzchnich warstw. Główną rolę odgrywa przy tym wsiąkająca woda, która zwiększa ciężar warstw skalnych oraz ułatwia ich przemieszczanie się (ześlizg) w wyniku zmniejszenia tarcia. Ruchy masowe zdarzają się głównie w okresach roztopów oraz długotrwałych deszczów
-- odprowadzanie nadmiaru wody ze zboczy umocnionymi korytami
--uprawa pozioma i pola wstęgowe; podczas orki wzdłuż warstwic powstają poziome bruzdy, w których może zbierać się woda
- tarasy
3 4 3