Stefan kupił 3 akwaria. Do Największego z nich można wlać 4 razy więcej wody niż do najmniejszego. W średnim mieści się 2 razy mniej wody niż w największym. Pojemność wszystkich akwariów razem jest równa 98 l. Jaka jest pojemność każdego z tych akwariów?

3

Odpowiedzi

2009-12-11T16:49:58+01:00
X - najmniejsze
2x - średnie
4x - największe

x+2x+4x=98l
7x = 98x
x=14

najmniejsze - 14 l
śerdnie - 28 l
największe - 56 l

mam nadzieję, że się przyda ;**
14 3 14
2009-12-11T16:53:02+01:00
98l - pojemnosc wszystkich akwariow
x - pojemnosc najmniejszego akwarium
4x - pojemnosc najwiekszego akwarium
2x - pojemnosc sredniego akwarium

x + 4x + 2x = 98
7x = 98
x = 14
4x = 56
2x = 28
Odp: Do najwiekszego akwarium mozna wlac 56 l wody, do sredniego 28l wody a do najmniejszego 14l wody.
10 2 10
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-11T16:54:50+01:00
X - największe akwarium
y- średnia
z - najmniejsze

Do Największego z nich można wlać 4 razy więcej wody niż do najmniejszego.

x = 4z

W średnim mieści się 2 razy mniej wody niż w największym.

y= 1/2 * x
y= 1/2 * 4z
y= 2z

Pojemność wszystkich akwariów razem jest równa 98 l.

RÓWNANIE:

x+y+z= 98
4z+2z+1z = 98
7z=98/7
z = 14

x = 4z = 56
y = 2z = 28
z = 14
11 3 11