1. Cięzarek na spręzynie wykonuje 20 drgan w czasie 1 minuty. Obliczyc czestotliwosc i okres drgan ciezarka
2.NA jakiej wysokosci nad Ziemia przyspieszenie grawitacyjne jest 3 razy mniejsze niz na jej powierzchni? Dany jest sredni promien Ziemi Rz=6378 km

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • izzi
  • Początkujący
2009-12-11T18:14:38+01:00
Wzór na częstotliwośc
f-częstotliwosc
n-liczba drgan
tn-czas drgan
f=n/tn
f=20/60=1/3Hz (herca)
wzór na okres
T-okres
tn-czas drgan
n-liczba drgan
T=tn/n
T=60/20=3s
odp. okres wynosi 3s, a częstotliwosc 1/3Hz

2.siła grawitacji maleje wg kwdratu odległości, na odległości dwukrotnie większej niż promien jest 4razy mniejsze. więc w tym wypadku odległośc wynosi 6378*1,73(pierwiastek z 3) = 11033.94=11034km
1 5 1
2009-12-11T19:04:00+01:00
1. 20/60s=~0,33Hz
okres drgań=60/20=3s

2. 6378*1,73√3≈11034km
2009-12-11T21:29:44+01:00
Witam!
Proszę:

Tak wygląda wzór na częstotliwość:
F= N/T

F =20/60=1/3Hz
A więc, licząc okres masz:
T=60/20=3s
Odp: Częstotliwość wynosi 1/3Hz, a okres wynosi 3s.

Zadanie 2.
Siła grawitacji maleje według kwadratu odległości między dwoma ciałami, na odległości 2x większej niż promień. Zatem siła grawitacji jest 4x mniejsza. Więc w tym wypadku odległość wynosi 6378x1,73(pierwiastek z 3) = 11033.94~~11034km
Mam nadzieję,że pomogłem.
Pzdr.