Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T12:14:03+01:00
We włoszech powstawaly nowe partie faszystowskie,jednej z nich byl na czele benito musollini.Musolini dazyl do zdobycia wladzy i proba byla przejecia sila w tzw. "marszu czarnych koszul na Rzym".Zastraszony krol emanuel oddal wladze musoliniemu .Nastaly rzady totaitarne .Bylo wiele skutkow negatywnych jaki pozytywnych takich jak roboty publiczne :wysuszanie bagn,budowanie autostrad i inne.Wprowadzno terror polityczny oraz zakaz partii innych niz faszystowskie.
2009-12-12T12:25:02+01:00
Pierwszym państwem totalitarnym były Włochy (faszyzm we Włoszech pojawił się w 1922 roku wraz z objęciem władzy przez Benito Mussoliniego.Partie rządzącą stanowiła bardzo liczna i zdyscyplinowana partia faszystowska na której czele stał duce(Benito Mussolini) mający nad swoją partią nieograniczoną władze.Przyczyną powstania faszyzmu we Włoszech był ogólny kryzys kapitalizmu, chaos gospodarczy i wysokie bezrobocie. Obywatele mieli dość takiej sytuacji dlatego w 1922 roku Mussolini uzyskał na tyle duże poparcie iż zdołał przejąć władze. (W państwie włoskim po wprowadzeniu totalitaryzmu wzrosła rola państwa w gospodarce i na wielką skale rozpoczęto roboty publiczne np. budowa autostrad i budynków użytku publicznego).Włochy dążyły do zdobycia nowych terytoriów (Włochy chciały powiększyć swe posiadłości kolonialne a faszystowskie.Włosi chcieli utworzyć silne i całkowicie nie zależne państwo (tzw. „Wielkie Włochy”). Mussolini utworzył system totalitarny. Wprowadził również faszyzm i korporacjonizm. Powstały tajne organizacje (policja polityczna: OVRA oraz organizacja młodzieżowa Avanguardia Bailla) pomagające w kontrolowaniu życia społeczności i wcielaniu planów wodza w życie. Wrogiem i sprawcą wszelkiego zła społecznego we Włoszech był „zgniły liberalizm”.We Włoszech zakazano działalności innym ugrupowaniom politycznym ,wprowadzono cenzurę, zniesiono prawa obywatelskie i wprowadzono dyktaturę.