Odpowiedzi

2009-12-11T17:12:48+01:00
Bo tak miala na imie jedna z corek wdowy ta ktora zabila siostre
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-11T17:12:50+01:00
Utwor juliusza slowackiego nosi tytuł,,balladyna"poniewaz takie wlasnie imie nosila jego glowna bohaterka.byla ona corka wdowy.Balladyna zabila swoja siostre.
2 2 2
2009-12-11T17:15:19+01:00
Polski poeta okresu romantyzmu, epistolograf, dramaturg. W swoich utworach (zgodnie z duchem epoki i ówczesną sytuacją Polaków) podejmował problemy związane z walką narodowowyzwoleńczą, przeszłością narodu i przyczynami niewoli. Jego twórczość cechuje kunsztowność języka poetyckiego. W późniejszym, mistycznym okresie stworzył własną odmianę romant. mesjanizmu i kosmogonii (system genezyjski).


A TU MASZ JEJ CHECHY :-)
Balladyna

- córka ubogiej wieśniaczki, wdowy; piękna, czarnooka i ciemnowłosa dziewczyna;

- jest arogancką i nieposłuszną córką, która bez litości wypędza swą matkę z zamku;

- nieuczciwa, przebiegła, niewierna: ma romans z Grabcem, lecz gdy pojawia się nadzieja na poślubienie księcia, wyznaje mu miłość;

- bezwzględna, okrutna, bezduszna: gnana pragnieniem wspaniałego małżeństwa popełnia pierwszą zbrodnię - zabija siostrę; w celu osiągnięcia władzy świadomie popełnia kolejne morderstwa; czyni to bez wyrzutów sumienia, bez lęków moralnych; stanowczo, bez liczenia ofiar padających po drodze prowadzi walkę o władzę;

- wydaje na siebie wyrok - uzyskuje świadomość etyczną oraz zdolność oceniania czynów