Miasteczka Bartoszewo i Antosino są odległe o 40 km. Na pewnej mapie odległość między tymi miasteczkami jest równa 2 cm, a odległość między Antosinem a Celinowem na tej mapie wynosi 7 mm. Jaka jest rzeczywista odległość między Antosinem a Celinowem?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-11T17:14:47+01:00
40 km na mapie to 2cm
więc skala mapy:
2cm - 40km
1cm - 20km
1cm - 2000000cm
1:2000000

7mm = 0,7cm

0,7cm - x km
1cm - 20 km

x= 14km

Odp. Odległość pomiędzy Antosinem a Celinowem wynosi 14 km.
5 3 5
2009-12-11T18:56:03+01:00