W środę Agata przebywała w szkole 1/4 doby. Na odrabianie lekcji potrzebowała 1/8 doby, potem pomogła mamie w pracach domowych przez 1/12 doby.Na spacerze z przyjaciółką spędziła też 1/12 doby,a przy komputerze spędziła 1/24 doby. Oprócz tego na posiłki i toaletę zużyła 1/24 doby.

a) Ile godzin zajęły Agacie poszczególne czynności?
b) Ile czasu zostało Agacie na sen?

3

Odpowiedzi

2009-12-11T17:33:05+01:00
A)
w szkole 6 godzin
na odrabianie lekcji 3 godziny
pomagala mamie 2 godz
na spacer tez 2 godz
przy komputerze 1 godz
na posilki 1 godz

b)
zostalo jej na sen 9 godzin
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-11T17:32:39+01:00
1 doba = 24 godziny

a)
1/4 doby = 6 godzin
1/8 doby = 3 godziny
1/12 doby = 2 godziny
1/12 doby = 2 godziny
1/24 doby = 1 godzina
1/24 doby = 1 godzina

b) Najpierw dodajemy wszystkie godziny: 6 + 3 + 2 + 2 + 1 +1 = 15
Potem odejmujemy od doby wynik: 24 - 15 = 9
Odp: Agacie zostalo 9 godzin na sen.
2 4 2
2009-12-11T17:33:32+01:00
A)6 godz.+3 godz.+2 godz.+2 godz.+1 godz.+1 godz.=15 godz. b)24godz.-15 godz.=9 godz.