Litr wody o temp. początkowej doprowadzono do wrzenia w czajniku elektrycznym o mocy 1000 W. wode w szklance (0,25l) o tej samej temp. początkowej doprowadzono do wrzenia za pomocą grzałki o mocy 500 W, W którym naczyniu woda zagotuje się szybciej i ile razy. pomiń straty energii.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-11T17:50:17+01:00
M1, m2 = 0,25*m1
P1, P2 = 0,5*P1
ΔT = const

P = W/t => t = W/P
W = Q = c*m*ΔT
t = c*m*ΔT / P

t1/t2 = (c*m1*ΔT / P1) / (c*m2*ΔT / P2) = (m1/P1)/(0,25*m1/0,5*P1) = 1 / 1/2 = 2
t1 = 2*t2

Odp. Woda zagotuje się 2x szybciej w drugim (0.25l) naczyniu.
1 5 1
2009-12-11T17:53:06+01:00
M1 oraz m2 = 0,25×m1
P1 oraz P2 = 0,5×p1
ΔT = constans

P = W/t → t = W/P
W = Q = c×m×ΔT
t = c×m×ΔT / P

t1/t2 = (c×m1×ΔT/P1) / (c×m2×ΔT/P2) = (m1/P1)/(0,25×m1/0,5×P1) = 1 / 1/2 = 2
t1 = 2×t2

Odpopowiedź: woda zagotuje się dwukrotnie szybciej w drugim naczyniu
1 5 1