Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-11T17:47:16+01:00
Metanol:

- Ciecz
- Bezbarwna
- O charakterystycznym zapachu
- Dobrze rozpuszcza się w wodzie

Pozdrawiam:)
1 5 1
2009-12-11T17:48:14+01:00
Alkohol metylowy CH3OH jest cieczą o charakterystycznym zapachu, dość lotną, o gęstości nieco mniejszej od wody. Miesza się z woda bez ograniczeń. Metanol na powietrzu spala się do dwutlenku węgla i wody jasnoniebieskim płomieniem:

2CH3OH + 3O2 ====> 2CO2 + 4H2O

Do lat dwudziestych XX wieku metanol otrzymywało się wyłącznie w procesie suchej destylacji drewna. Obecnie otrzymuje się go w wyniku katalicznego uwodorowania tlenku węgla(II) zgonie z równaniem:

CO + 2 H2 ====> CH3OH

Metanol stosuje się do produkcji farb i otrzymywania formaliny. Jest alkoholem silnie trującym.
Metanol jest substancją silnie toksyczną. Spożycie mniejszej dawki metanolu czyli ok. 15cm3 powoduje u człowieka ślepotę, a ok. 30cm3 śmierć.
1 1 1
2009-12-11T17:48:45+01:00
Ciekły stan skupienia
bezbarwny
Miesza się z wodą w każdym stosunku
Jest lżejszy od wody
Temperatura topnienia -97 stopni Celsjusza
Temperatura wrzenia 65stopni Celsjusza
Łatwopalny, zwłaszcza jego opar (niebieski płomień)
1 1 1