W pewnym gimnazjum zorganizowano giełdę używanych podręczników. Ustalono, że cena podręcznika do danego przedmiotu będzie taka sama niezależnie od tego, do której klasy jest to podręcznik. Jeśli Witek sprzeda na giełdzie podręcznik do geografii i kupi do biologii, to zyska 5 zł. Jeśli sprzeda książkę do geografii i do biologii, to zarobi 21 zł. Oblicz, jaką cenę na tej giełdzie mają podręczniki do biologii, a jaką do geografii.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-11T17:56:56+01:00
X- cena podręcznika do geografii
y - cena podręcznika do biologii


x - y = 5
x + y = 21

x = 5 + y
5 + y + y = 21

x = 5 + y
2y = 21 - 5

x = 5 + y
2y = 16 /: 2

x = 5 + y
y = 8

x = 5 + 8
y = 8

x = 13
y = 8

Cena podręcznika do geografii - 13, a biologia kosztuje 8 złotych


1 5 1
2009-12-11T17:58:38+01:00
X- biologia
y-geografia

x-y=5
x+y=21

tooo w klamerkee {
__________________

x= 5 + y
5+ y+y = 21

_________________

x= 5+y
2y= 16\:2

_____________

x= 5+y
y = 8

_____________

x= 13
y=8
1 5 1