Lodołamacz o masie 500 ton płynący z wyłączonym silnikiem z prędkością 10m/s w pewnej chwili zderza się z wielką krą lodową i zaczyna ją pchać przed sobą tak że jego prędkość zmalała do 2m/s. Jaką masę miała kra lodowa. Zakładamy że opory kry lodowej można zaniechać.

2

Odpowiedzi

2009-12-11T18:20:21+01:00
M1 -masa lodołamacza
V1- prędkość lodołamacza przed zderzeniem
m2-masa kry
V2-prędkość końcowa układu
V3-prędkość początkowa lodu = 0

m1*V1+m2*V3=(m1+m2)V2
m1*V1=m1*V2+m2*V2
(m1*V1-m1V2)/V2=m2
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-11T18:26:34+01:00
Dane:
m1=500ton=500000kg
v1=10m/s
v2=2m/s
p1=m1*v1
p2=(m1+m2)*v2
p1=p2
m1*v1=(m1+m2)*v2
m1*v1=m1*v2+m2*v2
m1*v1-m1*v2=m2*v2
m2=m1*v1-m1*v2 : v2
(podstawiamy)
m2=2000000kg=2000ton
4 4 4