1 uCZNIOWIE NAPISALI PRACĘ KONTROLNĄ, 30% UCZNIÓW DOSTAŁ5,40% DOSTAŁO 4, A 8 UCZNIÓW DOSTAŁO 3, A POZOSTALI 2.Średnia ocen wynosi 3,9. Ile osób dostało 5
2.jaka jest wysokość budynku rzucające cień długości 19m , w momencie gdy promienie padają pod kątem60 stopni.Wynik podaj z dokładnością 10cm
3wyznacz a ze wzoru P=2ab+2ab+2ac
4.Kupiono 20 kg jabłek i gruszek. Kilogram jabłek kosztuje 2,40zł a kg gruszek 4,80zł.Jabłka kosztowały 12 zł więcej nią gruszki.Ile kilogramów kupiono jabłek a ile gruszek?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-11T18:06:52+01:00
---ZADANIE 1---
x - liczba wszystkich uczniów
y - liczba uczniów z oceną dopuszczającą

30%x+40%x+8+y=x czyli 0,3x+0,4x+8+y=x
0,7x+8+y=x
0,3x=y+8
y=0,3x-8

[0,3x*5+0,4x*4+8*3+(0,3x-8)*2]/x=3,9
3,9x=1,5x+1,6x+24+0,6x-16
0,2x=8
x=40 tyle uczniów pisało pracę kontrolną

30%*40=12 tyle uczniów dostało 5

Odpowiedź: 12 uczniów dostało 5

---ZADANIE 2---
tg60° = h/19
h = √3*19 = 32,9m

Odpowiedź: Wysokość budynku wynosi 32,9m


---ZADANIE3---
P=2ab+2ab+2ac
P=4ab+2ac //a
Pa=4b+2c //P
a=4b+2c/P




---ZADANIE 4---
x-masa jabłek
y-masa gruszek

x+y=20
2,40x=4,80y+12

x=20-y
2,40(20-y)-4,80y=12

x=20-y
48-2,40y-4,80y=12

x=20-y
48-12=2,40y+4,80y

x=20-y
36=7,20y /7,2

x=20-y
y=5

x=20-5
y=5

x=15
y=5

Odpowiedź: Kupiono 15kg jabłek i 5kg gruszek.

2009-12-11T18:19:00+01:00
Zad.1
x-liczba uczniów
0,3x*5+0,4x*4+8*3+(0,3x-8)*2=x*3,9
1,5x+1,6x+24+0,6x-16=3,9x
3,7x+8=3,9x
0,2x=8
x=40
40*30%=12
Odp.12 uczniów dostało 5 z pracy kontrolnej.

Zad.3
P=2ab+2ab+2ac
P=4ab+2ac
P=2a(2b+c)
P/(2b+c)=2a
a=P/2(2b+c)

Zad.4
x-waga jabłek
y-waga gruszek
{x+y=20 |*2
2,4x=12+4,8y |÷2,4
{2x+2y=40
x-2y=5
3x=45
{x=15
{y=5
Odp.Kupiono 15kg jabłek i 5kg gruszek.

Zad.2
√3≈1,73
Cień rzucany przez budynek wraz z tym budynkiem tworzą trójkąt o kątach:30°,90°,60°, czyli połowę trójkąta równobocznego o boku długości a=19m. Długość wysokości trójkąta równobocznego czyli wysokość budynku stanowi: h=a√3/2=19√3/2=14,5*√3m=25,085m
Odp.Wysokość budynku wynosi 25m i 10cm.
2009-12-11T18:21:39+01:00
Zad.2
h=wysokość
19m=długość cienia
tg60 = 1,7331
tg=h/19
1,7331=h/19
1,7331*19=32,9m
Odp: wysokość budynku to 32,9m