Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-12-11T18:00:50+01:00
Pan Tadeusz, czyli Ostatni zajazd na Litwie. Historia szlachecka z roku 1811 i 1812 we dwunastu księgach wierszem – poemat Adama Mickiewicza wydany w 1834 w Paryżu; rękopis dzieła przechowywany jest w Zakładzie Narodowym im. Ossolińskich we Wrocławiu
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-11T18:03:12+01:00
1. Rok 1812 to ważna data historyczna - Napoleon wkroczył na tereny Rosji w celu jej podbicia. Społeczeństwo Soplicowa i okolic oczekiwało wojska i generałów. Ludność zna nazwiska wojskowych, wymawia je z szacunkiem, ma wreszcie możliwość zobaczenia ich z bliska, wzrusza się, gdyż mówią tym samym językiem, co oni.

1 5 1
2009-12-11T18:04:31+01:00
Według pana Tadeusza w roku 1811 rozpoczęły się przygotowania do wyprawy Napoleona na Moskwę i sama wyprawa, która rozpoczęła się właśnie w 1812 roku.
1 5 1