Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-11T18:16:37+01:00
Obwód prostokąta jest równy 44 cm. Szerokość prostokąta stanowi 4/7 jego długości. Oblicz pole tego prostokąta.

I bok x
II bok 4/7x

44:2=22

x+4/7x=22
11/7x=22 |:11/7
x=14

I bok 14
II bok 4/7*14=8

14cm*8cm=112cm do kwadratu
2009-12-11T18:18:33+01:00
Obw= 44 cm
a=4/7 b
2(a+b)=44
a+b=22
4/7b + b=22
11/7 b=22
b= 14
a= 4/7 *14=8
Pole= 14*8=112
2009-12-11T18:19:53+01:00
O=44cm
a=(4/7)*b
O=2a+2b
O=2*(4/7)*b+2b
O=(8/7)*b+2b
O=b(22/7)
b=(44*7)/22
b=14
a=(4/7)*14
a=8
P=a*b
P=8*14
P=112cm^2