Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Vera
  • Początkujący
2009-12-11T18:30:00+01:00
Zeus - bóg bogów
Hera - bogini małżeństwa
Posejdon - bóg morza
Hestia - bogini domowego ogniska
Hades - bóg zmarłych
Demeter - bogini urodzaju
Apollo - bóg sztuki
Artemida - bogini łowów
Afrodyta - bogini piękności
Hefajstos - bóg ognia
Ares - bóg wojny
Atena - bogini mądrości
Dionizos - bóg wina
Persefona - bogini kiełkującego ziarna
Hebe - bogini młodości
Helios - bóg słońca
Selene - bogini księżyca
Eos - bogini jutrzenki
Iris - bogini tęczy
Eris - bogini niezgody
Eros - bóg miłości
Ejlejtyja - bogini rodzących kobiet
Hermes - posłaniec bogów
Nike - bogini zwycięstwa
Temida - bogini sprawiedliwości
Tyche - bogini szczęścia
Tanatos - bóg śmierci
Hekate - bogini mroku
Pan - bóg pasterzy
Asklepios - bóg medycyny
Nemezis - bogini doli
Hypnos - bóg snu
Eol - bóg wiatrów
Boreasz - bóg wiatru północnego
Zefir - bóg wiatru wschodniego
Notos - bóg wiatru południowego
Euros - bóg wiatru zachodniego
Amfitryta - bogini morza
Charyty - boginki wdzięku
Muzy - boginki sztuki
Mojry - boginki przeznaczenia
Hory - boginki pór roku
Nimfy - boginki przyrody
Chloris - bogini kwiatów
Enyo - bogini wojny
Syleni - bogowie przyrody

Bogowie grccy
2009-12-11T18:30:50+01:00
Apollo
hera
zeus
atena
posejdon
dionizos
hades
demeter
afrodyta
artemida
ares
hermes
hefajstos
nie wiem czy wypisałam wszystkich
2009-12-11T20:04:30+01:00
Zeus (Dzeus) - bóg wszystkich ludzi, zjawisk atmosferycznych, nieba i ziemi
* Hera - żona Zeusa (Dzeusa) , bogini nieba, opiekunka małżeństw
* Apollo - bóg sztuki, poezji, światła, słońca i wróżb
* Artemida - bogini lasów, zwierząt i polowania
* Hermes - boski posłaniec, bóg handlu, złodziei, żeglugi i rzemiosła
* Hefajstos - boski kowal, bóg ognia i rzemiosła
* Afrodyta - bogini piękności i miłości
* Hades potrzebne źródło] - bóg świata umarłych
* Posejdon - bóg morza, sztormów i trzęsień ziemi
* Ares - bóg wojny krwawej i okrutnej
* Atena - bogini mądrości i wojny sprawiedliwej
* Hestia- bogini ogniska domowego