1. środki przyjazne dla środowiska - co to może oznaczać ?

2. dlaczego wodę odprowadzaną z elektrowni należy przed wpuszczeniem do rzeki ochłodzić ?

3. wyjaśnij, jakie czynniki wpływają na rozpuszczalność gazów w wodzie.

4. wyjaśnij, czym różni się roztwór nasycony od roztworu nienasyconego i w jaki sposób można z jednego z nich otrzymać drugi.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-11T19:01:01+01:00
1.
To takie które nie zagrażają roslinom, zwierzętom i innym organizmom na ziemi.

2.
Ponieważ w rzece żyją ryby a w ciepłej wody nie ma dla ryb powietrza.

3.
ROZPUSZCZALNOŚĆ - liczba gramów danej substancji, która rozpuszcza się w 100g wody,
dając roztwór nasycony w danej temperaturze-może to coś pomoże bo ja nie wiem jak mam tamto napisać

4.
ROZTWÓR NASYCONY - taki roztwór,
w którym nie można rozpuścić więcej substancji w danej temperaturze
ROZTWÓR NIENASYCONY - taki roztwór,
w którym można rozpuścić więcej substancji w danej temperaturze
Do roztworu nienasyconego dodac np. sól(cukier itp.) aż roztwór będzie nasycony(stanie się)
5 2 5
2009-12-11T19:03:28+01:00
Tzn środki np. czyszczące, które nawet jeśli np wlejemy do rzeki to on nie zaszkodzi jej czystości.
Temperatura wody, właściwości danego gazu, zależy od tego jaki mamy gaz itp.
Roztwór nasycony to taki, w którym nie możemy już rozpuścić więcej substancji. Aby roztwór nasycony zmienić w nienasycony należy np. dodać rozpuszczalnika, ogrzać substancję.
4 3 4