Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-11T19:00:33+01:00
M ZnCl2 = 65u + 35,5u x 2 = 65u + 71u = 136u
m HgO = 201u + 16u = 217u
m NaNO3 = 23u + 14u + 16u x 3 = 37u + 48u = 85u


Po literze "m" wzór sumaryczny pierwiastka piszemy w indeksie dolnym :>
2009-12-11T19:00:32+01:00
ZnCl2
m=65u+2*35u=135u

HgO
m=201u+16u=217u

NaNO3
m=23u+14u+3*16u=85u
2009-12-11T19:02:57+01:00
ZnCl2= 65u+ 2*35u=135u
HgO=201u+16u=217u
NaNO3=23u+14u+16u*3=85u
1 5 1