Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-11T19:02:42+01:00
Mianownik (M) kto?, co?
Dopełniacz (D) kogo?, czego?
Celownik (C) komu?, czemu?
Biernik (B) kogo?, co?
Narzędnik (N) /z/ kim? /z/ czym?
Miejscownik (Msc) /o/ kim?, /o/ czym?
Wołacz (W) O!

l.p
M porzeczka
D porzeczki
C porzeczce
B porzeczkę
N porzeczką
Msc porzeczce
W porzeczko!

l.mn.
M porzeczki
D porzeczek
C porzeczkom
B porzeczki
N porzeczkami
Msc porzeczkach
W porzeczki!
1 5 1
2009-12-11T19:05:13+01:00

Mianownik (kto? co?) porzeczka,porzeczki
Dopełniacz (kogo? czego?) przeczki,porzeczek
Celownik (komu? czemu?) porzecznce,porzeczkom
Biernik(kogo? co?) porzeczke,porzeczki
Narzędnik (kim? czym?) porzeczka,porzeczkami
Miejscownik (o kim? o czym?) porzeczce,porzeczkach
Wołacz(o)porzeczka,porzeczki
1 2 1
2009-12-11T19:06:04+01:00
Mianownik - Kto ? Co ? (jest)
Dopełniacz - Kogo ? Czego ? (nie ma)
Celownik - Komu ? czemu ? (się przygladam)
Biernik - kogo ? co ? (widze)
Narzędnik - z kim ? z czym ? (ide)
Miejscownik - o kim ? o czym ? (mowie)
Wołacz - O ! (witaj!)

l.m

M. porzeczki
D.porzeczek
C.porzeczkom
B.porzeczki
N.porzeczkami
Mjsc. porzeczkach
W porzeczki !
2 3 2