Wyjaśnij z jakiego powodu wskazane budowle (Wiszące ogrody, piramida cheopsa ,kolos rodyjski ,muzuleum w halikarnasie ,latarnia morska na wyspie Faros ,posąg Zeusa Olimpijskiego ,świątynia Artemidy w Efezie) są uważane za cuda starożytnego świata?

2

Odpowiedzi

2009-12-11T19:15:15+01:00
Wszystkie te budowle są uważane za cuda świata ponieważ zostały wzniesione ludzkimi rękami, a w czasach starożytnych trudno było przecież o jakiekolwiek maszyny. Dzisiaj praktycznie wszystko robią maszyny, a tam miliony ludzi pracowali nad tymi budynkami, świątyniami etc.
A ponadto chodziło jeszcze o to że były to tak jakby punkty świata które turyści chcieli bardzo zobaczyć więc te miejsca były bardzo popularne i często odwiedzane, i do dzisiaj są odwiedzane.
103 3 103
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-11T19:20:28+01:00
Wiszące ogrody, piramida cheopsa ,kolos rodyjski ,muzuleum w halikarnasie ,latarnia morska na wyspie Faros ,posąg Zeusa Olimpijskiego ,świątynia Artemidy w Efezie- Inaczej 7 cudów starożytnego świata są uważane za cuda ponieważ wyróżniał się od budowli ze swojej epoki.W dzisiejszych czasach postawienie takich budowli nie wiązało by się z żadnym problemem lecz w czasach starożytnych gdzie robotnicy byli wypozażeni w młot i nieco prymitywne narzędzia z naszego punktu widzenia takie budowle wiązały się z bardzo wielkimi kosztami oraz wielką liczbą robotników.Te budowle wyprzedzały swoją epokę,wiekszość z nich była zrobiona ze szczegółami i detalami takie jak rysunki i malowidła oraz inne ozdobienia które wymagały wielkiej dokładności.Biorąc chociaż pod uwagę piramidę cheopsa gdyby nie była zrobiona z kamiennych bloków których same sprowadzenie na teren budowy było bardzo wielkim poświęceniem,gdyby ta budowla nie byłą zrobiona z wielką precyzją napewno nie dożyła by naszych czasów.

Wystarczy?
127 4 127