Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-11T19:08:38+01:00
PAWEŁ


Pochodzenie: Pochodzenie: łacińskie
Znaczenie imienia: "mały"
Liczba dla imienia: 5
Znak zodiaku: Skorpion
Planeta: Mars
Imieniny obchodzi:
15 Stycznia, 25 Stycznia, 6 Lutego, 2 Marca, 7 Marca, 28 Kwietnia, 26 Czerwca, 29 Czerwca

Polskie imię Paweł po łacinie brzmiało *Paulus*, czyli "mały". Z początku było zwykłym przezwiskiem. Rzymianie, którzy mieli bardzo mało imion (tylko około dwudziestu), nadawali sobie figlarne przydomki, w rodzaju "nochal" (Naso), "kędzierzawy" (Cincinnatus) albo "głupek" (Brutus).

Najsłynniejszym Pawłem w historii był święty Paweł z Tarsu, pierwszy wielki misjonarz wiary chrześcijańskiej. Święty Paweł naprawdę miał na imię Saul (Szaweł), ale jako że był obywatelem rzymskim, zamienił hebrajskie imię Saul na podobne łacińskie - Paulus (Paweł).

Sam święty Paweł miał już ten charakter, który później stał się typowy dla wszystkich Pawłów. Chociaż święty, nie był wcale łagodną owieczką. Z jego pism i wspomnień, jakie zostały po nim, wynika, że był człowiekiem pełnym pasji, zapalczywym i nieugiętym w swoich zamiarach. Zanim stał się chrześcijaninem, był przekonanym faryzeuszem i zwalczał uczniów Jezusa jako groźnych heretyków. Kiedy sam wreszcie uznał Chrystusa za swego duchowego mistrza, wcale nie przyłączył się zgodnie do chrześcijańskiej gminy, lecz począł głosić nauki własne, które osobiście otrzymał w wizji od Jezusa. Trzeba było trochę czasu, zanim św. Piotr i inni dawniejsi apostołowie uznali go za "swojego człowieka".

Na tle innych świętych Paweł wyróżnia się jako człowiek z krwi i kości, przeżywający wielkie wzloty i upadki, wojowniczy, porywczy, gnany potrzebą głoszenia swojej prawdy. Swoje lata spędził na nieustannych wędrówkach, ryzykując życiem podczas żeglugi przez niebezpieczne morza, wtrącany do więzień, niekiedy opuszczony przez własnych uczniów. To była dusza pioniera. I rzeczywiście, gdyby nie nadludzki wysiłek Pawła, być może chrześcijaństwo pozostałoby mało znaną grupą duchowych poszukiwaczy.

Charakter tego świętego doskonale zgadza się z liczbą imienia, która wynosi pięć. Pięć to liczba ruchu, zmiany, twórczego niepokoju, wolności i niezgody na taki świat, jaki jest. Ludzie piątkowi chłoną świat wszystkimi pięcioma zmysłami, są ośrodkiem twórczego fermentu, a gdy są do jakiejś prawdy przekonani, to nie pójdą na żaden kompromis.

Nasi dzisiejsi Pawłowie też są właśnie tacy. Już od najmłodszych lat wiedzą dobrze, co znaczy "ja chcę", oraz "to mi się nie podoba". Uwielbiają robić coś według własnego pomysłu i nie dają sobie wytłumaczyć, że może być inaczej. Zwykle jako dzieci mają opinię nieposłusznych i niegrzecznych. Wiele z tego zostaje im również później, w dorosłym życiu. Są przekonani co do własnych rozwiązań, poglądów i sposobów życia oraz potrafią zażarcie ich bronić. Są uparci i zawzięci. Bardzo im zależy, aby to, co robią, było ich własne, oryginalne i rzeczywiście mają talent do tego, aby coś budować i tworzyć od samego początku. Próbują wielu rzeczy w życiu, choć w niewielu dziedzinach dane jest im osiągnąć mistrzostwo. Pociąga ich konkurowanie z innymi, lubią wygrywać i udowadniać sobie, że są lepsi od innych. Są za to wrogami nudy, szarości, stabilizacji i rutyny. Życie codzienne z Pawłem nie należy do najlżejszych, jako że zwykle nie uznaje on niczyjego kierownictwa i trudno jest go namówić do rzeczy, do których sam nie ma pełnego przekonania.

Imię Paweł najbardziej jest odpowiednie dla znaków, którymi rządzi Mars, a więc dla Skorpionów i dla Baranów. Chętnie i z gracją będzie też nosił je Strzelec i Lew, a także najwięksi wędrowcy i niespokojne duchy w całym zodiaku, czyli Bliźnięta i Wodniki. Byki i Wagi pod wpływem tego imienia będą bardzo zainteresowane karierą i światowym życiem, zaś Paweł ze znaku Ryb zostanie obdarzony nieokiełznaną fantazją. Rak, Koziorożec i Panna, nosząc to imię, staną się ludźmi czynu.






Pozdrawiam!:d
3 4 3
2009-12-11T19:08:45+01:00
Paweł - odważna, samodzielna, wolna dusza. Wierny przyjaciel, pomocny kolega. Prawdomówny i uczciwy. W miłości subtelny i prawy. W pracy sumienny wykonawca powierzonych zadań. Dokładnie planuje przedsięwzięcia. Materiał na inżyniera lub informatyka. Choć niezbyt ambitny - odnosi zwycięstwa również nad sobą. Bywa kapryśny!

1 1 1