Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-11T19:20:15+01:00
P-moc
W-praca
F-siła
t-czas=100s
S-droga(wysokość wodospadu)=30m
m-masa=10000kg
g-przyspieszenie ziemskie=10m/s²
P=W/t
W=F*S
F=g*m
F=10m/s²*10000kg
F=100000N
W=100000N*30m
W=3000000J
P=W/t
P=3000000J/100s
P=30000W
P=30kW
odp:Moc wodospadu jest równa 30000W(watów), czyli 30 kW(kilowatów)
2009-12-11T19:24:52+01:00
S=30m
t=100s
m=10000kg
F=mg=10000*10=100000N
W=F*S=30*100000=3000000J
P=W/t=3000000J/100s=30000w

Moc wodospadu jest równa 30000w
1 4 1