Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-11T19:26:54+01:00
1.Słońce jest bliżej Równika i temperatura powietrza jest wysoka.
2.Ponieważ na biegunach jest najzimniej i temp. powietrza jest poniżej zera i lód się nie topi:}
1 5 1
2009-12-11T19:27:18+01:00
- występowanie na równiku niżu atmosferycznego,
- wysokość słońca nad horyzontem( na równiku słońce góruje 2 razy, na zwrotnikach raz),
- wpływ ciepłych prądów
1 4 1
2009-12-11T19:26:34+01:00
1. Gdyż promienia padają tam pod największym kątem przez cały rok, w tym na równiku 2x w roku pod kątem 90.
2. Jest tam najmniejszy kąt padania promieni słonecznych, dlatego też występują dni i noce polarne.
Tam więcej śniegu pada niż się topi.