Odpowiedzi

2009-12-11T19:46:31+01:00
Trzeba zrobic układ równan taki:

A=(3,-1) B=(1,-50
-1=3a=b
-50=a=b

trzeba rozwiazac układ równan powodzenia;)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-11T19:46:46+01:00
Akurat dzisiaj pisałam z tego sprawdzian ;))

y=ax+b | wszystko w klamerkach oczywiście ;)

-1=a*3 +b
-5=a*1+b

-1=3a+b
-5=a+b

3a+b=-1
a+b=-5

3a+b=-1
a=-5-b

3*(-5-b)-b=-1
a=-5-b

-15-3b+b=-1
a=-5-b

-2b=-1+15
a=5-b

-2b=14 | : (-2)
a=5-b

b=-7
a=5-7

b=-7
a=-2


1 5 1
2009-12-11T19:55:29+01:00
W ukł równań
A=(3,-1)
A=(x₁, y₁)

B=(1,-5)
B=(x₂, y₂)

{y₁=ax₁+b
{y₂=ax₂+b
{-1=3a + b
{-5=a+b
{b=-1 - 3a
{a - 1 - 3a=-5
{b=-1 - 3a
-2a=-4
a=2

-5=2+b
b=-7

odp. y=2x+7