1)odmień prze przypadki :
*koza
*mama
*zazdrość
*popularność
*tata
*moja siostra
1a)oraz swoje i m i e w liczbie mnogiej oraz pojedyńczej

nazwę swojego ulubionego serialu

2) napisz na jakie pytanie odpowiada
*mianownik
*dopełniacz
*celownik
*biernik
*nażędnik
*miejsciwnik
*wołacz

3

Odpowiedzi

2009-12-11T19:36:58+01:00
Mianownik-kto? co?
dopełniacz- kogo? czego?
celownik- komu? czemu?
biernik- kogo? co?
narzędnik- z kim? z czym?
miejscownik- o kim? o czym?
wołacz- o!
2009-12-11T20:27:52+01:00
M.kto? co?
D.kogo? czego?
C.komu? czemu?
B.kogo?co?
N.z kim? z czym?
Msc.o kim? o czym?
W. o!

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-11T21:52:51+01:00
Mianownik. kto? co?
Dopełniacz. kogo? czego?
Celownik. komu? czemu?
Biernik. kogo?co?
Narzędnik. z kim? z czym?
Miejscownik. o kim? o czym?
Wołacz. o!

M.koza
D.kozy
C.kozie
B.kozę
N.kozą
Ms.kozie
W.kozo

M.mama
D.mamy
C.mamie
B.mamę
N.mamą
Ms.mamie
W.mamo

M.zazdrość
D.zazdrości
C.zazdrości
B.zazdrość
N.zazdrością
Ms.zazdrości
W.zazdrość

M.popularność
D.popularności
C.popularności
B.popularność
N.popularnością
Ms.popularności
W.popularność

M.tata
D.taty
C.tacie
B.tatę
N.tatą
Ms.tacie
W.tato

M.moja siostra
D.mojej siostry
C.mojej siostrze
B.moją siostrę
N.moją siostrą
Ms.mojej siostrze
W.moja siostro

dla przykładu: Zuzia
M.Zuzia Zuzie
D.Zuzi Zuź
C.Zuzi Zuziom
B.Zuzię Zuzie
N.Zuzią Zuziami
Ms.Zuzi Zuziach
W.Zuzio Zuzie

dla przykładu: Pierwsza Miłość
M.Pierwsza Miłość
D.Pierwszej Miłości
C.Pierwszej Miłości
B.Pierwszą Miłość
N.Pierwszą Miłością
Ms.Pierwszej Miłości
W.Pierwsza Miłościo

tadaa. ;)