Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-11T19:43:59+01:00
24h - x (min)
1h - 60 (min)
x = 1440min

24h = 1440min

a) 2h 16min = 60min*2 + 16min = 136min
136min - x(stopni)
1440min - 360 (stopni)
x = 34 stopni
Odp: W ciągu 2h i 16min Ziemia obróci się o 34 stopni

b) 21 stopni - x (min)
360 stopni - 1440min
x = 84 min
84min = 1h i 24min
Odp: Obrót Ziemi o 21 stopni trwa 1h i 24min
1 5 1
2009-12-11T19:46:22+01:00
A) 360/24 = 15
24*60 = 1440
360/1440 = 0.25
2h 16 min. = 34 stopni

b)21 stopni = 1,4h