Objetosc graniastoslupa wynsi 120cm(szesciennych)
a).oblicz pole podstawy tego graiastoslupa, jesli wysokosc jest rowna 0,25m.
b).oblicz dlugosc krawedzi podsawy tego graniastoslua, jesli wysokosc jest rowna 4,8cm, a podstawa jest kwadratem
<musza byc obliczenia>
dziekuuje:)

3

Odpowiedzi

2009-12-11T19:56:42+01:00
A) 120cm:25cm=4,8
P=4,8cm2

b)120cm:4,8cm=25

pierwiasek z 25=5

dl. krawędzi podstawy wynosi 5cm
2009-12-11T20:02:25+01:00
V=12ocm³=Pp × h 120cm=4.8 × Pp/:4.8
0.25m=25cm Pp=25cm ²
120cm=Pp × 25cm/:25cm Pp=a ²=√ 25=5
Pp=4.8cm ²
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-11T20:06:43+01:00
A) 0,25m=25cm
V=Pp*h
120=Pp*25
Pp=120/25
Pp=4,8cm²
b)
V=120cm³
h=4,8cm
V=Pp*h
Pp=120/4,8
Pp=25[cm²]
to a,czyli krawędź podstawy graniastosłupa
wynosi 5cm.