Rozwiąż zagadki,wpisując obok każdej z nich odpowiednią nazwę własną.Następnie podaj frazeologizmy zawierające te nazwy.
* Imię mitologicznego herosa,pogromcy Hektora .
Frazeologizm:
*Tam surowo wychowywano dzieci.
Frazeologizm:
*Drewniany koń przyniósł jej zgubę.
Frazeologizm:
*Groźny Bóg wojny.
Frazeologizm:
*Wykonywał bezowocną pracę.
Frazeologizm:
*Odniósł zwycięstwo,które mu się nie opłaciło.
Frazeologizm:
*Pofrunął zbyt wysoko.
Frazeologizm:
*Pierwszy człowiek.
Frazeologizm:
*Największy mitologiczny bałaganiarz.
Frazeologizm:
*Apostoł,który nie uwierzył,zanim zobaczył.
Frazeologizm:

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-11T20:04:58+01:00
1 Achilles
pięta achillesowa
2 Sparta
spartańskie wychowanie
3 Troja
Koń trojański
4 Ares
5 Syzyf
syzyfowe prace
6 Zabłocki
Wyszedł, jak Zabłocki na mydle
7.Ikar
lot ikarowy
8.Adam
Grzechy Adama
9Augiasz
stajnie Augiasza
10 Judasz
Judaszowe srebrniki
27 4 27
2009-12-11T20:08:34+01:00
* Imię mitologicznego herosa,pogromcy Hektora . [Achilles]
Frazeologizm: pięta Achillesa
*Tam surowo wychowywano dzieci [Sparta]
Frazeologizm: spartańskie wychowanie
*Drewniany koń przyniósł jej zgubę. [Troja, Odyseusz]
Frazeologizm: koń trojański
*Groźny Bóg wojny.
Frazeologizm:
*Wykonywał bezowocną pracę. [Syzyf]
Frazeologizm: syzyfowe prace
*Odniósł zwycięstwo,które mu się nie opłaciło.
Frazeologizm:
*Pofrunął zbyt wysoko. [Ikar]
Frazeologizm: ikarowy lot
*Pierwszy człowiek.
Frazeologizm:
*Największy mitologiczny bałaganiarz. [Augiasz]
Frazeologizm: stajnia Augiasza
*Apostoł,który nie uwierzył,zanim zobaczył. [Tomasz]
Frazeologizm: niewierny Tomasz

3 nie wiem, ale mam nadzieję, że tyle się przyda. ;)
Pozdrawiam. ;]
17 3 17