Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-11T20:03:34+01:00
CH3OH - metanol

Masa CH3OH = 12g +3x1g + 16g +1g=32g

procent węgla
1 atom węgla = 12g

32g - 100%
12g - x
x = 37,5%

procent wodoru
4 atomy wodoru = 4g

32g - 100%
4g - y
y=12,5%

procent tlenu
1 atom = 16g

32g - 100%
16g - z
z = 50%

:)
3 3 3
2009-12-11T20:10:02+01:00
Metanol-CH3-OH
C=12u
H4=1u*4=4u
O=16u*1=16u
CH4O=12u+4u+16u=32u
C=12/32*100% (12 nad 32) =1200%/32=37,5%
H=4/32*100%=400%/32=12,5%
O=100%-37,5%-12,5%=62,5%-12,5%=50%
2 3 2