Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-07T17:07:18+02:00
Rozciągłośc południkowa Polski wynosi 5 stopni i 50 minut.
1 stopień = 60 minut
więc rozciągłośc południkowa to 350 minut
350 * 111.1 = 38885
uzyskany wynik dzielimy przez 60 (jeden stopień) i uzyskujemy wynik 648,08km.

Teraz rozciągłośc równoleznikowa, która wynosi 10 stopni i 1 minutę, co daje nam 61 minut.
350 * x = 689 * 60
x = 41340/ 350
x = 118,1km
26 3 26
2009-09-07T17:11:02+02:00
Rozciągłość południkowa : 648,08km
rozciągłość równoleżnikowa : 118,1
16 2 16
2009-09-07T17:14:30+02:00
W-E ok. 9,62°
N-S ok. 5,86°
15 2 15