Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-11T20:18:02+01:00
Patm = 1000hPa
phydr.=d*g*h
g=10N/kg(m/s2)--> przyspieszenie ziemskie
d=1000kg/m3
h=5m
phydr=50000Pa
50000Pa = 500 hPa
pcałk. - patm.+phydr
pcałk. =1000 + 500
pcałk = 1500hPa
2 3 2
2009-12-11T20:19:39+01:00
Dane: Szukane: Wzór:
b=1000 hPa p=? p=b+ghς
g ~ 10n/kg
ς = 1000kg/m³
h = 5m

Obliczenia:
p= 100000Pa + 10N/kg * 1000kg/m³ * 5m = 100000Pa + 50000Pa=150000Pa
1 5 1